Güvenliğinizi temenni ederek değil, tedbir alarak sağlayın.
21 Ekim 2024
   
Duyuru Detayları  
 

Çiftçi Malları Koruma Kanunu Hakkında Öneri ve Talepler

21.07.2015 3031

T.C. SEFERÄ°HÄ°SAR ÇÄ°FTÇÄ° MALLARI KORUMA MECLÄ°SÄ° BAÅžKANLIÄžI

1. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Ä°lçe Tarım Müdürlükleri’nden Çiftçi Kayıt Sistemine(ÇKS) ilk kayıt veya kayıt yenileme yapan Çiftçilerin, Kayıt esnasında ilgili Ziraat Odasına kayıtlı olup olmadığı ve aidatının ödenmiÅŸ olup olmadı ÅŸartı kontrol edilmektedir. Ä°lçe tarım Müdürlükleri aynı koÅŸulları Çiftçi Malları Koruma Meclisi BaÅŸkanlığımız için de istemeli ve irdelemelidir. Söz konusu ÇKS baÅŸvurusu yapılırken ve/veya belgesi alınırken, Ziraat Odası ÜyeliÄŸi zorunluluÄŸu ve Üyelik Borcunun ödenmiÅŸ olma koÅŸulu, ÇKS’nin Devlet Destek ve Sübvansiyonları alınmasında esas olması hasebiyle, Ziraat Odalarını, Üyeleri karşısında tüm alacaklarını eksiksiz ve tam zamanında alabilme rahatlığına, kolaylıkla kavuÅŸturmuÅŸtur.

Özel Yasa (4081 Sayılı Yasa) ile kurulmuÅŸ, Devletin Kurumu ve Devletin Kamu GüvenliÄŸi konusunda, mütemmim cüzü, parçası olan kurumumuz da Ziraat Odalarına yönetmelikle, tanınan bu avantaj ve kolaylıktan aynen yararlanmalıdır, düÅŸüncesindeyiz.

Böylesi benzer bir uygulama, bir Yönetmelik deÄŸiÅŸikliÄŸiyle, TKGM tarafından Tapu dairelerinde Taşınmaz satışı esnasında, Taşınmaz Rayiç DeÄŸer Belgesinin Ä°lgili Belediyesinden yazılı ve onaylı talep edilme koÅŸulu ile saÄŸlanmıştır. Söz konusu Yönetmelik deÄŸiÅŸikliÄŸi, Emlak Vergisi ve ferileri açısından, Ä°lgili Belediyeye borçlu olanların, borcunu defaten tasfiye etmesi açısından kesin ve tam sonuç verir bir ÅŸekle sokulmuÅŸtur. Yönetmeliklerle getirilen, kaynağında otomatik çözüm mekanizmaları, Aktif Çiftçilerin ÇKS belgeleri çıkarma ve yenileme iÅŸlemlerinde ÇMK’ya kayıtlı ve borçsuz olama kriteri ile Aktif ÇiftçiliÄŸi bırakma durumunda ise Pasif duruma geçmiÅŸ, ÇKS belgesi açısından ihtiyacı kalmamış Çiftçilerin de Tapu da Tarımsal Arazilerini (taşınmazlarını) satmaları esnasında ÇMK ile iliÅŸki kesmiÅŸ olma koÅŸuluna baÄŸlanarak, Devletin yürütmekte olduÄŸu emsal çıkmaz durumlara çözüm bulması açısından, örnek alınmasında yarar olacaktır düÅŸüncesindeyiz.

2. YurttaÅŸlarımızın can ve mal güvenliÄŸinin saÄŸlanması Anayasamızın en temel ilkeleri arasında yer almaktadır. Emniyet ve Jandarma TeÅŸkilatları da bu amaçla oluÅŸturulmuÅŸ bulunan kurumlardır ve yurttaÅŸlardan alınan vergilerin oluÅŸturduÄŸu maddi güçle görev icra etmektedirler. 4081 Sayılı Yasa uyarınca 100 hektardan küçük yüzölçümlü arazilere sahip, küçük ve orta ölçekli, Çiftçi ve köylülerimizin mal güvenliÄŸinin korunabilmesi adına, kendilerinden “koruma bedeli” ismiyle ücret alınması, Devletin bu Anayasal görevini, bedeli karşılığında yapıyor olması anlamına gelir. Bu durum Anayasamızın en temel hükmü olan “vatandaÅŸlarının can ve mal güvenliÄŸinin korunması” ilkesine tamamen aykırıdır. Özetle, ÇMKM BaÅŸkanlık’larının her türlü giderleri, Devletin sorumluluÄŸu altında olmalıdır. Böylece zaten maddi zorluklar içinde bulunan küçük/orta ölçekli üreticilerimizin refah ve mutluluÄŸu artacak, Anayasamızın Sosyal bir Hukuk Devleti olma amir hükmü ve vaadi bir nebze yerine getirilmiÅŸ olacaktır. Köylü ve çiftçiye tanınacak böylesi bir kolaylık, ayrıca 6360 Sayılı Yasa ile tüzel kiÅŸiliÄŸi ortadan kalkan Belde Belediyeleri ve Köy Muhtarlıklarının sınırları içerisinde ikamet eden Çiftçi ve köylülerimiz açısından, yeni yasayla, önceleri tabi olmadıkları, ancak Yasanın yürürlüÄŸe girmesiyle ihdas olunacak; emlak vergisi, su ve kanalizasyon ek ödemeleri, çevre temizlik vergisi ve diÄŸer artışlara maruz kalarak nispeten maÄŸdur olacak kesime, bir nebze nefes alma olanağı da saÄŸlayacaktır, düÅŸüncesindeyiz.

3. ÇMKM BaÅŸkanlığınca verilecek parasal cezaların ana prensipleri Adalet Bakanlığınca tespit edilerek uygulanacak parasal miktarların tespiti ve yıllara baÄŸlı güncellenmesi, Maliye Bakanlığınca ve Yeniden DeÄŸerlendirme Oranlarından aÅŸağı olmamak kaydıyla, güncellenip BaÅŸkanlıklara tebliÄŸ edilmelidir. Tüm Türkiye sathında tek bir yöntem ve cezai müeyyide yapısı, Anayasal EÅŸitlik çerçevesinde egemen kılınmalıdır. DüÅŸüncesindeyiz.

4. ÇMKM BaÅŸkanlıklarınca irat kaydedilen tüm üyelik ve ceza bedellerinin Hazineye doÄŸrudan irat kaydedilmesinin doÄŸru olacağı, düÅŸüncesindeyiz.

5. Tüm ÇMKM BaÅŸkanlıklarında, BaÅŸkan, Yönetim Kurulu ve Murakabe Kurulunun ve çalışan ve görev alan tüm personelinin özlük haklarının olması ve bu özlük haklarının Devlet Memurları statüsüne uygun olması gerekir düÅŸüncesindeyiz. 4081 sayılı Yasanın ilgili maddeleri (23 ve 32) ve ruhu Memur gibi korunan, Memur gibi cezalandırılan, “memurin muhakemat kanununa” tabii tüm personel ve görevlileri o günün koÅŸullarında, memur gibi algılamış olduÄŸu aÅŸikârdır. Öte yandan Yasanın çıktığı tarihte, Emekli Sandığı, SSK ve BAÄžKUR gibi sosyal kurumların ve günümüz anlamında bir Ä°ÅŸ Kanunun ihdas edilmediÄŸi aÅŸikârdır.

T.C. Anayasanın eÅŸitlik amir hükmü gereÄŸi; ÇMKM BaÅŸkanlığı kurumunda, tüm görevlilerin, memur gibi yargılanıp, memur gibi korunup, memur gibi ödüllendirileceÄŸi ve elbette, memur statüsünde olacağı, eÅŸitliÄŸin korunması açısından, tartışmadan vareste bir vakıadır.

ÇMKM BaÅŸkanlık Yönetim Kurulu BaÅŸkan ve Asil üyeleri, asillerin eksikliÄŸinde, zorunlu olarak katılan Yedek üyelerinin oturum başına ek ücret alması ve benzer ücret uygulamasının toplantı başına Murakabe Kurulu Asil ve Yedek üyeleri için de aynı mantıkla iÅŸleme alınması gerekir, düÅŸüncesindeyiz.

6. Türkiye Genelinde tüm ÇMKM BaÅŸkanlık personeli, hiyerarÅŸiyi gösterir tarzda, tüm Emniyet Güçlerinde olduÄŸu gibi, ülkenin CoÄŸrafi ve Ä°dari bölge ve bölümünden bağımsız, tek tip ve aynı olmalıdır ve konunun uzmanı olan Ä°çiÅŸleri Bakanlığınca bir yönetmelikle belirlenmelidir; Koruma BaÅŸkanlıklarının logolarında, bekçi kıyafetlerinde ve araç görüntülerinde de ortak ve tek bir tema uygulanmalıdır, görüÅŸündeyiz.

7. 4081 Sayılı Yasa’nın ilgili maddesinde (32) belirtilen, Devlet tarafından silah ve mühimmat temini, konunun marufu olan, Ä°çiÅŸleri Bakanlığınca Polis ve/veya Jandarma TeÅŸkilatında olduÄŸu gibi net bir ÅŸekilde uygulanmalıdır. Konunun uygulaması, yönetmelikle anlaşılır bir hale getirilerek, mütereddit anlayış ve uygulamalardan vareste tutulmalıdır.

8. 16.03.2011 tarihinde deÄŸiÅŸtirilen 34.maddede ifade bulan “Kamu kuruluÅŸları ile gerçek veya tüzel kiÅŸilere ait tarımsal iÅŸletmelerin kendi koruma tedbirlerini almaları durumunda, bu iÅŸletmelerden koruma ücreti alınmaz ve bu iÅŸletmelere koruma sandığından herhangi bir tazminat ödenmez.” Hükmündeki koruma tedbirlerinin hangi anlama geldiÄŸi net olarak ifade edilmediÄŸi ve gereksiz bir deÄŸiÅŸiklik olduÄŸu düÅŸüncesiyle (4081 Sayılı Yasanın 34. Maddesi Büyük Çiftçiye bu anlamda yeterli ve net bir serbesti saÄŸlamaktadır.) ilga edilmesi yerinde olacaktır, düÅŸüncesindeyiz.

9. 02 Temmuz 1941 Tarihinde kabul edilmiÅŸ olan Kanunumuz, 75 Yaşına girmiÅŸ olması nedeniyle dil açısından günümüz Türkçesine uyarlanmalı, Farsça ve Arapça kelimeler yerine öz Türkçe karşılıkları konularak,  günümüz ÅŸartlarına uyarlamalarla güncel ve uygulama açısından kolay ve anlaşılır bir hale getirilmelidir, düÅŸüncesindeyiz. Her kanunun muhtaç olduÄŸu, uygulama detayları, 4081 Sayılı Yasa için de iÅŸleme alınıp yönetmelikler vasıtası ile anlaşılır ve aleni kılınmalıdır.

10. 6360 Sayılı Kanun ile yeni kurulan veya yetki alanı deÄŸiÅŸtirilen Büyük / Bütün Åžehir Belediyelerinin yetki sınırları içerisindeki kapatılan Beldeler ve mahalleye dönüÅŸtürülen Köy tüzel kiÅŸiliklerinin deÄŸiÅŸen idari koÅŸullarına uygun olarak kanunun her bir maddesi yeniden ele alınmalıdır.

11. Tüm Ülke çapında ÇaÄŸrı Merkezi yaklaşımı ile tek bir özel telefon numarasıyla ilgili en yakın BaÅŸkanlık telefonuna acil durum olarak eriÅŸilebilmelidir. Bu anlamda teknik altyapı kurulmalıdır. DiÄŸer teknik alt yapı gereksinimi ise, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının veri tabanından faydalanmak koÅŸulu ile her ÇMKM BaÅŸkanlığına düÅŸen iÅŸlenmekte olan tarımsal arazi alanı boyutuna göre; ilgili ÇMKM BaÅŸkanlığına düÅŸen korunacak arazi boyutuyla orantılı, Hayvan Barınağı için arazi, bina, araç, arazi taşıtı, yük kamyoneti vb. teknik donanım saÄŸlanmalıdır.  Aynı oranlar dâhilinde, BaÅŸkanlıklara alınacak bekçi ve diÄŸer personel sayısı ve bunların bulunacağı büro ve/veya bürolar, binalar, otomobil, arazi taşıtı vb. gereksinimlerin yerine getirilmesi anlamında, kaynaklar adı geçen Bakanlıkça ya da Ä°çiÅŸleri Bakanlığı veya Adalet Bakanlığınca saÄŸlanmalıdır, düÅŸüncesindeyiz.

12. ÇMKM BaÅŸkanlığının çok geniÅŸ görev ve yetkilerinin etkin bir ÅŸekilde yerine getirilebilmesi için ihtiyaç duyabilecekleri, sürekli ve/veya geçici statüde bekçi, personel, muhasebeci, kâtip, avukat, Ziraat Mühendisi ve/veya Veteriner Hekimlerin de istihdam edilebilmesinin önünün açılması yararlı olacaktır, düÅŸüncesindeyiz.


ANKET
  WEB sitemize ne kadar sıklıkla giriyorsunuz?
Sonuçlar
Etkinlik Takvimi
« Ekim 2024 »
Pzt Sal Çrş Prş Cum Cmt Paz
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
 

 
 
Online : 10 | Bugün Tekil : 204 | Bugün Çoğul : 278 | Dün Tekil : 38 | Dün Çoğul : 99 | Toplam Tekil : 130266 | Toplam Çoğul : 367121 | ip : 3.12.152.194 | Ülke : United States
Ana Sayfa | Kurumsal | Mevzuat | Hizmetlerimiz | Fotoğraflar | Şikayet ve Öneriler | Yönetim Paneli | Bize Ulaşın

Copyright © 2014 , Tasarım ve Kodlama Mac Ltd Şti Gösterilen marka ve logo, Seferihisar Çiftçi Mallları Koruma Başkanlığı'nın tescilli markasıdır. İçerik hak ve sorumlulukları www.cmk.web.tr